Fortrolighedspolitik for ansættelse ved hjælp af Teamtailor
Tjenesten til håndtering af rekruttering og forenkling af ansættelsesprocessen ("Tjenesten") drives af Teamtailor på vegne af Sandager Træning & HR ("Kontrollør" "vi" "os" osv.). Det er vigtigt, at de personer, der bruger Tjenesten ("Brugere"), føler sig trygge med og informeret om, hvordan vi håndterer brugernes personlige data i rekrutteringsprocessen. Vi stræber efter at opretholde den højest mulige standard for beskyttelse af personoplysninger. Vi behandler, administrerer, bruger og beskytter brugerens personoplysninger i overensstemmelse med denne Privatlivspolitik ("Fortrolighedspolitik").
1. Generelt
Vi kontrollere i overensstemmelse med gældende lovgivning om beskyttelse af personlige oplysninger. Brugernes personlige data behandles med det formål at styre og lette rekruttering af medarbejdere til vores forretning.
2. Indsamling af personoplysninger
Vi er ansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som brugerne bidrager til Tjenesten, eller for de personlige data, vi på andre måder indsamler til Tjenesten.
Hvornår og hvordan vi indsamler personlige data
Vi indsamler personlige data om Brugere fra Brugere når Brugere;
- sender en ansøgning via Tjenesten eller på anden vis, tilføjer personlige data om sig selv personligt eller ved hjælp af en tredjepart som Facebook eller LinkedIn; og
- bruge Tjenesten til at komme i kontakt med vores medarbejdere, tilføje personoplysninger om dem selv personligt eller ved at bruge en tredjepart som Facebook eller LinkedIn.
- giver identificerbare data til chat (leveres via webstedet, der bruger Tjenesten), og sådanne data er relevante for ansøgningensproceduren;
Vi indsamler data fra tredjeparter som Facebook, Linkedin og via andre offentlige kilder. Dette kaldes "Sourcing" og udføres manuelt af vores medarbejdere eller automatisk i Tjenesten.
I nogle tilfælde kan eksisterende medarbejdere fremsætte anbefalinger om potentielle ansøgere. Sådanne medarbejdere vil tilføje personlige data om sådanne potentielle ansøgere. I de tilfælde, hvor dette udføres, anses den potentielle ansøger som en bruger i forbindelse med denne Privatlivspolitik og vil blive informeret om behandlingen.
Typer af personoplysninger, der indsamles og behandles
De kategorier af personlige data, der kan indsamles via Tjenesten, kan bruges til at identificere fysiske personer med navne, e-mails, billeder og videoer, informationer fra Facebook og LinkedIn-konti, svare på spørgsmål, der stilles via rekruttering, titler, uddannelse og andre oplysninger, som Brugeren eller andre har givet gennem Tjenesten. Kun data, der er relevante for rekrutteringsprocessen, indsamles og behandles.
Formål og lovligheden af behandlingen
Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger er at forvalte rekruttering. Der er i vores legitime interesse, at behandlingen af personoplysninger er lovlig for at forenkle og lette rekrutteringen.
Personlige data, der behandles med henblik på en samlet analyse eller markedsundersøgelse, gøres altid uidentificerbar. Sådanne personoplysninger kan ikke bruges til at identificere en bestemt Bruger. Således betragtes sådanne data ikke som personlige data.
Registreret samtykke
Brugeren godkender behandlingen af sine personoplysninger med det formål at kontrollere ansøgerens rekruttering. Brugeren indvilliger i, at personoplysninger indsamles gennem Tjenesten, når brugerne
- sender en ansøgning via Tjenesten, tilføjer personoplysninger om sig selv enten personligt eller ved at bruge en tredjepart som Facebook eller LinkedIn, og at Kontroløren kan bruge eksterne sourcing-værktøjer til at tilføje yderligere oplysninger; og
- når de bruger Tjenesten til at oprette forbindelse til Kontrolørens rekrutteringsafdeling, tilføjer personlige data om sig selv enten personligt eller ved hjælp af en tredjepart som Facebook eller LinkedIn.
- vores entreprenører og underleverandører, som fungerer som vores processorer og deres undergrupper i overensstemmelse med vores instruktioner til levering af Tjenesten;
- myndigheder eller juridiske rådgivere i tilfælde af mistanke om kriminel eller ukorrekt adfærd og
- myndigheder, juridiske rådgivere eller andre aktører, hvis loven kræver det eller efter myndighedens påbud.
Brugeren accepterer også Kontroløren kan indsamle offentligt tilgængelige oplysninger om Brugeren og samle dem til ansættelsesformål.
Brugeren accepterer at personoplysninger indsamles i overensstemmelse med ovenstående a) og b) behandles i henhold til nedenstående afsnit Opbevaring og overførsel og Hvor lang tid personoplysningerne bliver behandlet.
Brugeren har ret til at trække sit samtykke tilbage til enhver tid ved at kontakte Kontroløren ved hjælp af Kontaktoplysninger anført under afsnit 9. At gøre brug af denne ret kan dog medføre, at Brugeren ikke kan ansøge om et bestemt job eller på anden måde bruge Tjenesten.
Opbevaring og overførsel
Personoplysninger indsamlet via Tjenesten lagres og forarbejdes inden for EU / EØS, og et tredjeland, som Europa-Kommissionen anser for at have et tilstrækkeligt højt beskyttelsesniveau eller behandles af leverandører, der har indgået bindende aftaler, der fuldt ud overholder lovligheden af overførsler fra tredjelande (som Beskyttelse af Privatliv) eller til andre oplysninger, hvor de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger beskytter de registreredes rettigheder, hvis data overføres. For at få dokumentation vedrørende sådanne passende sikkerhedsforanstaltninger, kontakt os ved hjælp af kontaktoplysningerne anført i afsnit 10.
Hvor længe personoplysninger behandles
Hvis en Bruger ikke gør skriftligt indsigelse for behandling af deres personoplysninger, gemmes og behandles personoplysningerne så længe, vi finder det nødvendigt med hensyn til ovenstående formål. Bemærk, at en ansøger (Bruger) kan være interessant for fremtidig rekruttering og i dette øjemed kan vi gemme Brugernes personlige data, indtil de ikke længere er værdifulde som potentielle ansættelser. Hvis du som Bruger ikke ønsker at have dine personlige data behandlet til dette formål (fremtidig rekruttering) bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne i afsnit 10.
3. Brugernes rettigheder
Brugere har ret til at anmode om de oplysninger om de personoplysninger vi behandler, ved skriftligt at underrette os ved via nedenstående kontaktoplysninger under afsnit 10 nedenfor. Brugere har ret til at anmode om (1) kopi af deres egne behandlede personoplysninger uden omkostninger. For yderligere kopier har Kontroløren ret til at opkræve et rimeligt gebyr på grundlag af de administrative omkostninger for en sådan efterspørgsel.
Brugere har ret til, om nødvendigt, at rette ikke nøjagtige personoplysninger vedrørende denne Bruger, via en skriftlig anmodning, ved hjælp af kontaktoplysningerne i afsnit 10 nedenfor.
Brugeren har ret til at kræve oplysningerne slettet eller begrænset behandlingen og retten til at gøre indsigelse mod forarbejdning af samme baseret på legitime interesser under visse omstændigheder.
Brugeren har ret til at tilbagekalde ethvert samtykke til behandling, Brugeren har givet til Kontroløren. At gøre brug af denne ret kan dog betyde, at Brugeren ikke kan ansøge om et bestemt job eller på anden måde bruge Tjenesten.
Brugeren har under visse omstændigheder ret til dataportabilitet, hvilket er retten til at få de personlige data og overføre disse til en anden kontrolør, så længe dette ikke har negativ indflydelse på andres rettigheder og friheder.
Brugeren har ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden vedrørende behandling af hans eller hendes personoplysninger, hvis brugeren mener, at behandlingen af personoplysninger krænker Privatlivets lovgivning.
4. Sikkerhed
Vi prioriterer den personlige integritet og arbejder derfor aktivt på, at brugernes personoplysninger behandles med yderste omhu. Vi træffer de foranstaltninger, der rimeligt kan forventes for at sikre, at Brugerens og andres personoplysningerne behandles sikkert og i overensstemmelse med denne Fortrolighedspolitik og GDPR-forordningen.
Overførsler af oplysninger over Internettet og mobilnetværket kan aldrig ske uden risiko, så alle overførsler sker på egen risiko for den person, der overfører dataene. Det er vigtigt, at Brugerne også tager ansvar for at sikre, at deres data er beskyttet. Det er Brugerens ansvar at deres loginoplysninger holdes hemmelige.
5. Overførsel af personlige data til tredjepart
Vi vil ikke sælge eller på anden måde overføre Brugernes personlige data til en tredjepart.
Vi kan overføre Brugernes personlige data til
Vi overfører kun Brugernes personlige data til tredjeparter vi har tillid til. Vi vælger omhyggeligt vores partnere for at sikre, at Brugerens personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning om Privatlivets fred. Vi samarbejder med følgende kategorier af processorer af personoplysninger; Teamtailor, som leverer Service-, server- og hostingfirmaer, e-mail-referencefirmaer, virksomherder som bearbejder videoer, informations kilder, analytiske servicefirmaer og andre virksomheder som supplere Tjenesten.
6. Samlede data (ikke-identificerbare personoplysninger)
Vi kan dele samlede data til en tredjepart. Disse data er i sådanne tilfælde sammensat af oplysninger, der er indsamlet via Tjenesten, og kan f. eks. bestå af statistikker over internettrafik eller den geologiske placering som Tjenesten kan benytte. De samlede data indeholder ikke nogen oplysninger, som kan bruges til at identificere enkelte personer og er derfor ikke personlige data.
7. Cookies
Når Brugere bruger Tjenesten, kan oplysninger gemmes som cookies. Cookies er passive tekstfiler, der er gemt i internetbrowseren på Brugerens enhed, f. eks. computer, mobiltelefon eller tablet, når man bruger Tjenesten. Vi bruger cookies til at forbedre Brugerens brug af Tjenesten og indsamle oplysninger om f. eks. statistikker om brugen af Tjenesten. Dette sikrer, vedligeholder og forbedrer Tjenesten. Oplysningerne, som indsamles via cookies, kan i nogle tilfælde være personlige data og reguleres i sådanne tilfælde af vores Cookiepolitik.
Brugere kan til enhver tid deaktivere brug af cookies ved at ændre de lokale indstillinger i deres enheder. Deaktivering af cookies kan påvirke oplevelsen af Tjenesten, for eksempel, ved at deaktivere nogle funktioner.
8. Ændringer
Vi har ret til på et hvilket som helst tidspunkt, at foretage ændringer eller tilføjelser til Fortrolighedspolitikken. Den seneste version af Fortrolighedspolitikken vil altid være tilgængelig via Tjenesten. En ny version anses for at blive meddelt Brugerne, når Brugeren enten har modtaget en e-mail, der informerer Brugeren om den nye version (ved hjælp af en e-mail, som Brugeren angiver i forbindelse med brugen af Tjenesten) eller når Brugeren ellers er informeret om den nye Fortrolighedspolitik.
9. Kontakt
For spørgsmål, yderligere oplysninger om vores håndtering af personoplysninger eller andre forhold, bedes du bruge nedenstående kontaktoplysninger; Sandager Træning & HR rene@sandagerhr.dk